A network marketing (amelyet gyakran hívnak MLM-nek, ami a multi level marketing rövidítése) — mai formájában - gyakorlatilag 1956-ban indult útjára, mikor Dr. Forest Shaklee megalapította a Shaklee Corporation-t, illetve két gyerekkori jó barát, Jay Van Andel és Rich DeVos megalapozták azt a céget, amely később az Amway Corporation vállalattá vált.
Azóta a network marketing, és testvérágazata, a közvetlen értékesítés folyamatosan fejlődött mind az értékesítés volumenét, mind elfogadottságát tekintve. Az üzlet túlélte az 1970-es és 1980-as évek piramisjátékait, láncleveleit és pénzügyi machinációit, s napjainkra komoly piaci tényezővé nőtte ki magát. Ma az MLM-cégek fürgén haladnak előre és megváltoztatják a dolgok mikéntjét, az Egyesült Államokban éves szinten 28 milliárd dolláros, míg az egész világon 117 milliárd dolláros éves forgalom mellett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése